It's as thin as our skull still it's thicker than air

Upp tidigt idag för en sjukling, eller ja det är ju mycket bättre nu men tagit lite mycket sovmorgon nu när jag varit sjuk hehe. Åkte hursom till klubben för en träff med kursen jag går nu, började med att vi släppte Lilly och Vanja, och ett par hundar till men allteftersom folk kom så släpptes fler hundar och efter ett tag var det en hel hög med hundar som sprang runt och busade.
Mycket handlar ju om kommunikation och hur man själv beter sig, det är ju trots allt inte hundarna som tränar utan hundägarna, ja jag fick en hel del att fundera på, om alltid! Älskar kurser som ger så mycket så man verkligen sitter i bilen på vägen hem och funderar över vad man gått igenom. Tillomed i min röriga hjärna går en del information fram hehe.
Det kom två barn i slutet av passet som Vanja blev rädd för, på gott och ont. Självklart tråkigt att hon blir rädd men ändå bra för då kan jag visa upp mitt problem på annat sätt, många som träffar Vanja tror annars att hon inte är så osäker eftersom hon är ganska bekväm ute på klubben. Fick lite bra råd även där, att fortsätta promenera med henne trots att hon är lite obekväm. Dessutom så ska jag träna på att inte vara så ångestfylld, där har jag ju en hel del att träna på...
Framåt våren ska vi vara med på en lösdträningskurs, den ser jag väldigt mycket fram emot. Vore en dröm att kunna ha hundarna lösa, verkligen. Tänk va lyckliga de skulle vara...
 
Efter kursen skulle vi fota oss, lättare sagt än gjort. Vanja var mycket villig till att ligga precis där vi skulle fotas tills det blev dags för själva fotningen, då ville hon inte alls vara med. Skulle fota var hund för sig också och ja, det kunde ju gått bättre men funkade hyfsat när vi satte dem på ett trimbord. Får se hur resultatet blir sedan.
 
Avslutade med att bygga en agilitybana inför morgondagen, ska ha temadag och finnas där som lite stöd så byggde en bana. Nikko och Vanja fick testa, platta tunneln tyckte Vanja var lite läskig först men sedan bara flög hon igenom. Nikko hade inga problem alls, ska nog ta tag i dedär med agility igen för de fullkomligt älskar det båda två!
 
Nå, väldigt trött ikväll så ska fixa lite mat och ta det lugnt för imorgon ska jag som sagt vara på klubben 10.30, möte sedan vid 14 och sedan stressa hem för en middag med karln. På måndag ska jag väl ändå lyckas jobba hade jag tänkt, känner mig mycket piggare nu!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback