Igår

Så igår var ändå en bra dag.  Åkte upp till Norrköping efter jobbet för att träffa Lotte. Vi åkte till en gammal herrgård där hon släppte ut sina fyra Colliehanar, Vanja var tveksam till dem först men sen var det jättekul allting. Vi gick omkring och Lotte fick kolla på hur hon beter sig, de var flismaskin på ena sidan och stora vägar på andra. Dessutom var det flygplan som flög lågt över. Inga problem alls sa Vanja som var väldigt nyfiken och framförallt lycklig att få vara lös. 

Det är så spännande att gå med någon som är så bra på att läsa hundar och har så mycket erfarenhet och en stabil flock. Hon tyckte inte alls att Vanja var vek mentalt utan mer att det är situationsbundet så hon tyckte varken att det var aktuellt med omplacering eller avlivning. SKÖNT. Jag ska låta henne springa lös en timme varje dag, utan Nikko då. Utan att ropa en massa på henne utan hon ska lära sig var hon har mig. Såklart är jag nervös över att släppa henne eftersom hon är som hon är med vilt men tror jag skulle kunna göra det ute vid stallet, där tycker hon det är okej och det är långt från stora vägar. 

Nog att hon sticker efter vilt men hon skulle ju aldrig någonsin få tag i något, så just det är jag inte så rädd för. Men det är klart att Jag får ju inte vara stressad när jag Gör det för hon kan ju vara borta en stund alltså haha. Men jag köper det, hon måste få springa lös, göra av med sin energi och låta näsan jobba. En bjällra ska jag köpa med för att jaga bort viltet haha. Man kan ju alltid testa och hoppas att det funkar. Måste beställa en Wp-sele också så hon får dra kedjor och riktigt arbeta med kroppen. 

Sen skulle jag även fundera på att om något år kanske köpa en stabil valp. Dels för jag vill ju ha något att tävla med och dessutom så får Vanja då uppfostra en valp vilket stärker henne. Sen ska ju allting runtomkring fungera och ekonomi ska finnas och sådär men går det vore det ju roligt. Blir ju dessutom en bättre flockdynamik med tre hundar istället för två. 

Idag är det dessutom 2 år sedan jag köpte loss Vanja❤ älskade hund. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback