Veckan

Måndag: Jobb, passa Bosse och Nova, årsmöte.
Tisdag: Jobb, rida och löspromenad med Vanja, cykla med Nikko. 
Onsdag: Jobb, träna, kurs i Nosework
Torsdag: Jobb, löspromenad med vanja cykel med Nikko. Alternativt åka till wp-klubb med hundarna. 
Fredag: Kurator, träna och rida, löspromenad med Vanja koppelpromenad med Nikko. 
Lördag: Jobba, sen promenad med båda hundarna. 
Söndag: Jobba, sökträning med båda hundarna. 

Förstår ni att jag har fullt upp? Jag har inte heller orkar skriva något på en par dagar för i torsdags gick jag sönder. Jag hade stressat hela veckan och det bara tog stopp helt enkelt. Kände hur allting bara krossades och tog väl en timma innan jag orkade plocka upp alla spillror. Usch inte roligt. Vad gör läkaren då?skriver ut några sömndroppar så jag ska få sova i alla fall. Ja det lär ju bli bättre av det. Vi har ju bara en inkomst annars hade jag försökt gå ner i tid, men det har vi ju inte råd med. Så frustrerande. Det hjälper inte att dra ner på allt annat jag gör, ska jag ta bort det enda som ger mig energi? Jag orkar väldogt sällan åka ut till hästen, kanske 2 dagar i veckan, och att ut med hundarna eller träna dem är också ett stort hinder men det är det enda jag får energi av så jag försöker göra det ändå. Men just nu känns det som hopplöst att försöka hinna något annat än att jobba. Fick dessutom se nya turnyckeln och spyr på det, om jag inte var utbränd innan lär jag ju vara det i juni iaf. Återgår till att vända på dygnet 2 gånger i veckan.  Usch. Nu kan man åtminstone få lite rutin men nej, det ska man ta bort. Jag ska prata med min kurator om detta, konstant ångest och hjärtklappning och inte sova om nätterna, ja men det håller man ju säkert på. 

Ja, för att försöka att inte ta bort det jag tycker om ska jag på den dagen i veckan då jag slutar 9.30 ägna mig åt att sova.  Haha. Nej ska gå med hundar och årsmöte, kan bara vara med ungefär en timme men det är ju något i alla fall tänker jag.  

Idag får jag tillbaka vanja också, har beställt en wp sele åt henne, och Nikkos hoppas jag verkligen kommer denna veckan, längtarrrr. 

Åh när jag tänker på allt som jag vill göra med hundarna, och att jag snart ska tävla med hästen då fylls jag av förväntan och energi. Varför ska man va tvungen att dra ner på det för att klara av vardagen? Det är inte rättvist. 

Ska sluta klaga nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback