Gårdagen

Blir så fel när jag skriver idag, borde skrivit i gårkväll men var så trött så däckade totalt. 

I alla fall så ändrades ju mina planer som vanligt när jag inte tog mig upp ur sängen på morgonen. Hade ju bokat tältet 11-12 så var ju bara att dra bort direkt och träna. Byggde en agilitybana och skulle först köra med Nikko. Han ville inte alls. Han ville hoppa men inget annat. 
Tog Vanja istället som var strålande och tyckte det var skitkul, agility är hennes grej. 
La ut alla föremål till Nosework och körde samma som vi övat på dagen innan med både Nikko och Vanja. Nikko tycker det är helt stört kul! Ska absolut anmäla honom till doftprovet. Har köpt en tesil så nu kan vi börja träna in doften också. 

Åkte sedan bort till en skog, helt magisk var den! Underbar att gå i. Var smart tänkte jag eftersom vanja drar så mycket  (hon får göra det i sele) så tog dragsele och midjebälte. Har aldrig gått där innan men följde en väg, och en annan väg.. och en stig osv helt plötsligt hade vi gått 7km och hade bara en liten bit på asfalt kvar till vägen. Jo tjena tänkte Vanja och backade ur selen (den är ju rätt lätt att krypa ur eftersom man tar av den så) och sprang iväg på åkern. Men då blev hon plötsligt asglad istället och började springa i cirklar runt oss och busa. Fick fast henne och tänkte att vi går genom skogen istället. Var ju snårskog så ja, efter många svordomar kom vi till bilen. Trött i benen idag. 

Vet inte riktigt vad jag ska tro, hon var oftast avslappnad i skogen men stundom väldigt vaksam, men vi var verkligen mitt i ingenstans? Ska ge det några gånger till och hoppas att det släpper. 

Kollade bio på kvällen, deadpool. Den var bra, men fick lite ångest av den. Kunde kontrollera det dock, woho 5 poäng till mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback