Veterinär

Hujedamig. Blev inte mycket vettigt gjort igår inte, har sån sjuk mensvärk så hade tänkt ligga i soffan hela dagen. Blev som så att jag kollade några avsnitt av The walking dead när jag kom hem, blivit lite besatt... Så blev sent med att sova, vaknade och åkte till veterinären för att hämta katten men glömde transporten hemma så fick åka efter den. Sedan åkte jag runt typ överallt och letade medel mot skabben som Zora har. Nikko var även med P in på förmiddagen, hans tänder var normalt slitage och inget att oroa sig för så det var skönt. 

Kämpade som en tok med att bandagera Ninnis tass. Hon får inte komma åt och slicka och tratt var bara att glömma. Hon körde igenom båda tassarna och använde den som kjol. Även om man spände hårt.. så satte en sån tub-gasbinda över och tejpade lite och sen lite sån självhäftande linda. Fast lämnade öppet så det kan andas vid såret. Får nog byta om ett par dagar men hoppas att det håller. Tokan hade jätteont bara satt och blundade och spann när jag höll på. Hur man än gjorde fastnade ju bindan i stygnen. Blir inte lättare när katten ålar sig och även är nyopererad i magen så man inte vill pilla där heller.  

Planen för idag är att överleva jobbdagen, haha. Blir säkert att sova nån timme när jag kommer hem men sedan ska hundarna på promenad och lägenheten städas. Träff nr 2 på instruktörsutbildningen är i helgen så vore ju rätt bra om jag hann läsa och göra uppgifterna som vi ska innan dess.. hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback