Olaplex

Skulle färgat håret hos frisör igår, men då det blev dyrt och jag för fattig så tänkte jag fixa det själv, som vanligt.  
Hade läst om en grej som heter Olaplex som reparerar håret och gör att man faktiskt kan bleka det utan att det dör och trillar av. Det är bara till för frisörer, meeeen 

Haha nä skämt åsido men jag beställde ifrån USA. Köpte också en såndär slinghätta som man drar ut miljoner små små slingor ur. Fy, hade glömt hur ont den gör! Helt sjukt alltså trodde jag skulle avlida jag som är så håröm. Nä men la i olaplex i smeten och smeta i håret. Vänta, skölja, smeta i nr 2 (är två steg), vänta lite till och skölja igen. Känns inte ett endaste dugg slitet!  Det är amazing!  Rätt snyggt blev det med. Övervägde att låta det va så men nått skaft hade ju inte fått med luggen så den va ju knöksvart haha. 

Tanken var att jag skulle färga håret enbart med färginpackningen, den tanken gick ju sådär kom jag på sen för det hade nog inte funkat så bra på det blågröna så fick införskaffa en redig färg. Typ rödviolett var den och hade nog blivit askalas men jag gjort rätt haha. Skulle självklart valt en ljusare för nu blev det svart igen. Förutom undercuten den är typ lila. Så blekningen var alltså till ingen nytta mer än att eventuellt sitter färgen bättre nu, får se. Som tur var slet den ju inte på håret i alla fall haha. 

Men ärligt, har ju fått klippa bort så mycket nu så har typ helt tröttnat för nu är det kort och fult. Alltid tyckt det varit så roligt med olika färger och så men nu känns det ba, nah. Som det mesta gör så kanske bara är en fas... Skulle egentligen vilja få det blont och sen ba skita i det. Får väl överväga det. Nu får det vara som det är ett tag i alla fall tills jag beställer mer Olaplex.  Mirakelmedel ju höhö. När jag fått hem det kommer jag säkert tycka det är roligt igen. 
 
Så ser det ut nu
7Ul2vv
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback