Man vill alltid ha vad man inte kan få

För ett tag sedan var jag så sugen på att skaffa en till hund att jag höll på att gå sönder. Tre hundar är dock för mycket men då ingen av mina lurvar är speciellt lätt att ha och göra med och jag vill tävla så vill jag så gärna ha en tävlingshund. 

Nu har jag istället gått och blivit skogstokig på quarter och paint. Vill ha en häst som kan bli riktigt bra! Som jag kan tävla och faktiskt komma nånstans med!

Jag kommer dock alltid fram till precis samma sak, alltid, vill jag byta ut något av mina djur? Nej. Skulle inte ens drömma om att göra mig av med varken hundar eller häst.  Det är ju bara att lägga ner tusen gånger så mycket i träningen så kanske man faktiskt kommer nånstans ändå! Vanja måste jag fixa dispens för så fort hon slutat äta kortison och Nikko får jag hålla mig till vad HAN tycker är kul. Vad gäller hästen så har jag ju faktiskt världens chans här. Det kommer bli en smärtsamt långsam igångsättning men sen kan jag faktiskt rida henne ordentligt, för tränare ett par gånger i månaden ska jag försöka med. Bygga muskler igen. Nån gång ska jag väl lyckas ut på tävlingsbanan med den gamla tanten. I alla fall några gånger till. 

När jag nån gång i framtiden köper ny häst är det möjligt att det blir en med bättre förutsättningar men fram tills dess är det bara att satsa. Den lätta vägen har aldrig varit något för mig ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback