Fitbit

Fick en för tidig julklapp av bästa P. Lite lurig sådär för hade tänkt köpa den själv men så sa han att jag får den. Då vet han ju att det är något jag verkligen vill ha så well played!  

Vad har man en sån till? Alltså egentligen så sjukt ovärt för är bara som en avancerad stegräknare. Är också klocka i den och pulsmätare, så den mäter all träning och sömn. Riktigt spännande att se. Har inte reflekterat så mycket över mitt jobb, tänker det är ett stillasittande jobb men herregud va trappor man springer i! Självklart en del hemma med eftersom vi bor på andra våningen. 

Har satt som mål 10 000 steg varje dag och 8 timmar sömn. Ligger lite efter med sömnen haha... men stegen går hyfsat! Försöker ju gå med hundarna i alla fall 5km varje dag. På långsvängen alltså. Tyvärr är de små svängarna inte mycket att räkna med. Vanja tycker det är så jobbigt så vi går i princip bara bakom huset. Men det funkar bra för dem, synd att ändra då. 

Man skriver också in vikten och ska väl egentligen väga sig varje dag. Har i alla fall gått ner 3.1kg nu, stod stilla ett tag men nu börjar det gå neråt. Har satt små små delmål för uppenbart är jag inte lika motiverad om jag tänker att jag ska gå ner 30 kg. Sorgligt är att från ett år sedan när jag riktigt började känna att jag MÅSTE ner i vikt så har jag gått UPP 10kg. Gah. Nå 3 ner är helt okej, måste bara fortsätta nu!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback