Back on track

Fick hem back on track skydden för ett tag sedan, jobbar helt hemskt denna vecka men i tisdags hade jag lite tid över så då åkte jag ut till stallet och testade dem. Kan tyvärr inte berätta hur det gått för jag har inte varit där sedan dess, men de ska ju vanjas in lite långsamt och det blir väl ca en vecka, så till nästa vecka kan hon få ha dem hela nätterna tänker jag. 

Man har ju hört så mycket positivt om de som använt sådana skydd så jag hoppas verkligen. Hon är ju inte öm eller halt på något sätt men det är ändå som en liten knöl där. Hon skulle egentligen fått gå på ridbanan där det är fast underlag ett par veckor men hon blev tydligen skogstokig när hon såg de andra men inte kunde följa med dem. Så i helgen fick hon gå ut i stora hagen och det har gått bra. 

Jag har henne ju helinackorderad ny och hon ska ju ändå bara gå i hagen så åker inte ut så ofta. Vet att hon får världens bästa skötsel, så det är bara jag som får lite dåligt samvete... Men nån gång ibland tänkte jag åka ut och borsta och mysa, blir det bra väder ska hon tvättas för hon är helt sjukt dammig efter boxvilan och har så tjock päls så svårt att bli av med dammet.  Spolspilta ska vi få men har inte fått iordning ännu så krävs att det är lite värme ute. Tänker inte klippa henne eftersom hon inte ska ridas. 

Funderade på att vänta tills slutet av december innan jag sätter igång henne i alla fall. Lite kluven om det där för hade en grej planerad runt jul... Men är nog att inse att det kan bli svårt att hinna, beroende på när hon sätts igång. Nå vi får se hur det blir. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback