HelgeN

Fullt upp hela helgen! Läser ju till hundinstruktör så var en träff. Mycket lärorika dagar och annorlunda att jobba med andras hundar. Jag fick småhundar som jag inte är van vid och de var väl inte jättepigga på att vara ifrån matte men det funkade. Känsla, känsla, känsla pratade vi om och det har jag ju märkt är ett problem. Min ängslan angående Vanjas beteende smittar ju över på henne så att hon blir ännu mer ängslig. Wake-up Call.  Måste öva på att inte ha känslor, de ni!

Idag var vi nere i rastgården och busade, sedan gick vi långa varvet i spåret. Så skönt att komma igång och göra det ofta, hundarna blir nöjda med. Vanja börjar bli biff igen och Nikko går sakta men säkert neråt. Vanja kunde inte ha adaptilhalsbandet så sålde det till en tjej, hon höll på med drag på jakthundar och blev lite sugen. En kickbike och en hund som drar, undrar om det skulle gå att fixa... Får fundera. 

Jobbat hela kvällen och sitter på tjänstetåg hem. Imorgon ska bilen besiktigas och hästen kollas till. Hon går ju bara i hagen och drar stackarn. Ska ta med hundarna och gå promme där borta, det borde vanja uppskatta! 

Nej, hem och sova snart innan jag somnar stående, gick upp 03 hela veckan förutom helgen då jag gick upp 7. Kunde inte sova i morse så är skapligt trött nu. 

Idag har jag fått till lite steg ändå. Tänk att en average person bara går 5000 steg... 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback