helg mitt i veckan.

Slutade 3.30 söndag morgon och hade fått ut lite extra ledighet. Är ju snart nytt år och så, måste ha lite ledigt innan dess. I alla fall så var jag ute i skogen mina lediga dagar, vaktar hund, promenerat hund och städat. 

Är ett rum där jag brukar sova i, helt fullt med kartonger så rensade upp lite och det blev hyfsat bra. Har också gått en runda med hundarna som känns jättelång men tydligen bara var en halvmil? Nå det är som det är. Testade ha Vanja lös första dagen och hon stack direkt.  Andra dagen hade jag bror och Spooky med och släppte Nikko en stund först. Inkallningen sitter ju verkligen inte där den ska men han håller sig omkring oss vilket är huvudsaken. Vanja fick va lös en stund efteråt och skötte sig faktiskt. Jag vet ju att de inte springer ifatt nå rådjur för de är inte tillräckligt snabba och uthålliga haha och finns väldigt få vägar där ute så vågar faktiskt. Min värsta farhåga är att de ska fastna nånstans eller att nån gubbe ska bli sur för de springer iväg. 

Imorgon  har jag storslagna planer minsann, ska ta med skrällena till stallet och försöka få till varsitt spår, under tiden det gottar till sig ska jag ta med häst och hundar på en promenad. I alla fall Nikko ska jag försöka ha med mig när jag rider så gott det går, Vanja är ju sådär med men när jag promenerar kan hon ju hänga på. 

Nu tänker jag ju inte att jag måste promenera hästen innan jag börjar rida, hon går ju trots allt i hagen hela dagarna. Jag tänker mest att det är trevligt och nyttigt för häst och hund. Ska försöka få till spår också som sagt men beror lite på när jag kommer upp. Klockan blev trots allt 2 innan sängen kallade och jag tog tabletter sent så vi får se. Blir ju mörkt runt 16 och jag ska dessutom jobba. Trist. 

Lilly snuttar kudde, så söt. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback