Maj

Lina fick hoppa lite i lördags, typ bebishinder men det gick bra! Tror att både Lina och Ängla uppskattade det hela. I söndags skulle tanten löshoppas, hon hade inte riktigt den energin som hon brukar ha, springa med svansen på ryggen och sådär men hon hoppade väl en meter i alla fall innan hon satte sig på bakhasorna och sa att nehe du, den hoppar jag minsann inte över ;)
 
 
Hon skulle ju lätt kunna klättra över högre än vad hon själv tycker hon klarar av, handlar väl mest om att hon måste få in rutin på det. Kanske skulle se till att löshoppa henne lite oftare helt enkelt, bygga självförtroende helt enkelt.
 
Eftersom mitt hästintresse legat på svalning sedan december så känner jag mig måttligt motiverad till det mest som rör pållen, ändå kan jag inte tänka mig att göra mig av med henne. Alltså låna ut på foder, något annat är det inte tal om. Vi får se hur det blir till hösten, det har varit väldigt mycket ångest på sistone angående bete osv. Nu har jag dock bestämt mig för att vara taskig och låta henne gå med betesreducerare tills i slutet av Juni, minst. För att vara på den säkra sidan. Har dessutom fått byta till en hage som är mycket bättre. Yay! Behöver nog komma ikapp lite med livet som helhet, lugna ner mig inombords så känns det säkert bättre sen. Börjar redan kännas lite lättare efter ett par nätter med ordentlig sömn, tänk vad det kan göra att få sova lite... Tur att jag har en fantastisk medryttare som tar hand om pållen när jag inte kan, seriöst vad skulle man göra annars?
 
 
Btw så älskar jag bilderna som blir i denna kamera, i rätt ljus då, som i de två övre bilderna. De är pure perfection i datorn då, får skala ner dem rätt rejält för annars är de för stora hehe. Då har jag ändå bara kört på auto, om jag lärde mig använda kameran skulle jag säkert få ännu bättre bilder hehe ;)
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback