Maj

Helt sjukt vad trött man kan vara, men det blir väl så när man går upp 3.20.. Nå min mor bar snäll och tog in hästen min till hovslagaren kom igår, så nu har hon fina fötter igen! Var dock inte ute i stallet något igår så hade hela dagen till att göra annat. Nå efter jag jobbat klart vid 13, suttit som en zombie i soffan till 15 Innan jag bestämde mig för att sova till 17 för att sedan tvätta. Tills dess Hade det börjat regna också. 

Regnet spelar ändå ingen större roll, kan ju ändå inte gå långpromenader med fröken rädd. Så jag bestämde mig för att börja träna på "go to mat" som vi inte tränat förr. Kollade lite videos på Youtube och bestämde mig för att använda luring Men vet inte om det var riktigt bra.. Nu har vi bara testat en gång, och hon fattar väldigt snabbt men tror det blir bättre om jag shapar in det. Hon behöver lära sig att använda hjärnan lite mer, ska hitta något enkelt som jag kan shapea in. 
Nikko fick träna på att gå slalom mellan ben, briljerar som alltid hehe. Lite stressande dock att när man tränar ena hunden står den andra vid grinden och skriker. Hoppas vi har tåliga grannar hehe. 

Idag vet jag inte hur planen blir, ska hinna med både häst och hundar Men känner mig inte riktigt 100 så blir nog att ta det lugnt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback