Maj

Hårfunderingar

Har börjat tröttna på mitt svarta hår. Mest för att ska jag ha svart hår ska jag också ha dip dye. För det är så äckligt snyggt. MEN 1. Det är sånt bök med att färga. När jag färgar rötterna lyckas jag alltid smeta svart färg i topparna som gör att jag måste bleka topparna ett par gånger Innan jag kan färga det vilket gör att mitt hår blir trash. Man skulle då kunna tänka att jag skulle kunna låta bli att smeta, men det är ju lättare sagt än gjort. Gå till frisör och fixa är bara för dyrt. 

2. När jag väl färgat med min favoritfärg som sitter typ asbra så ska det ju stanna kvar i håret. Vilket funkar skit bra i det sönderblekta slitet,  där det inte är så blekt utan mer ljusbrunt får den blå färgen snart en mycket vacker grönaktig färg. Det där med vacker är ironi det ser ut som skit. 

3. Jag har tröttnat. Även att jag tycker det klär mig.

Så nu ska jag testa göra en avfärgning för vet inte hur sugen jag är på att bleka allt. Men ska göra en och se vad som händer, om det händer något. Den ska vara mer skonsam har jag hört Men är ju bra om man bestämmer lite vad man vill göra efteråt Innan. Men beroende på hur mycket färg (om någon) den tar bort funderar jag på att färga antingen: 
1. en mörk violett färg i överhåret och en ljusare violett eller blå dip dye. Låter rätt fräckt, blir dock samma meck som innan men kommer inte behöva ljusa upp håret så mycket utan förfarande ha det mörkt.
2. Blond. Lär ske stegvis För är ju rätt svart nu hehe. Dessutom enbart om avfärgning en tar bort mycket svart. Men målet är en ganska ljus blond (men inte vit) med dip dye.  Eftersom jag är blond naturligt skulle det vara så skönt att slippa färga utväxten jämt. 
3. Rött. Var ju det rätt länge förut för trivs i det, skulle bara få lära mig använda färgband regelbundet, samt ta någon lite mer fireengine red typ 😉

Behöver ju dock vara ledig från jobbet några dagar så jag inte kommer och ser förfärlig ut. Framförallt måste jag bestämma mig för vilken färg jag vill ha.. svårt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback