Maj

Hobbyhäst eller häst som hobby?
Det är väl samma sak.
 
Har funderat på en sak faktiskt. Jag tycker det är jättekul att tävla, speciellt häst. Ändå har jag inga ambitioner alls, jag vill bara göra det för att det är kul. Borde jag inte satsa lite i alla fall? Ängla är en superb allroundhäst, det går att rida western, dressyr och hoppa. Jag skulle nog dock aldrig kunna komma högre i klasserna med henne. Varför? Varför kan jag inte välja en gren och rikta in mig på den och bli riktigt bra på den? Western är dökul och är det jag vill syssla med men finns så få tävlingar om man inte vill åka jättelångt. Kanske borde satsa på typ dressyr istället? I alla fall kunna starta någon enklare klass, men jag har inte ens grönt kort ju. Nu har jag tänkt mig att jag ska försöka åka på någon pay and ride eller jump bara för att komma iväg men det är svårt, för jag kan inte bestämma mig för vad jag ska satsa på. Sen helt ärligt sitter jag inte på världens bästa ämne att satsa på heller, i någon gren. Det är dock som det är, ska jag ha en häst så ska det vara Ängla. Jag bara funderar, om man inte ska rikta in sig mot något och verkligen satsa.. Det vore roligare att faktiskt kunna tävla lite och bli riktigt bra på något. Tycker man att det är kul, och hästen tycker det är kul, då borde det ju bara vara att köra?

Måste fundera på vad jag ska satsa på...
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback