Veterinärbesök

Blev en tripp till veterinären idag. Dan innan julafton började de ju hosta en hel del så nu ringde jag. De trodde direkt att det var noskvalster men behövde ändå kolla på dem så fick glatt åka dit. Men skadar ju aldrig med en extra koll liksom. Hon hörde ganska snabbt att det var det också, för det fanns liksom inga andra tecken på sjukdom så förkylning kunde man ju utesluta ganska snart. Vanja tyckte det var okej där, ligger ju i skogen haha och de är så snälla men svansen var mestadels under magen i alla fall. Men hon hälsade på dem nyfiket utan problem, framgång! 

Hon sa att Nikkos röda nos nog beror på irritation och Vanjas öron var bara smutsiga, ingen svamp. Skönt! Hämtade ut medicin mot kvalstren och är redan bättre faktiskt. Testade ha thundershirt lite inne nu ikväll för Vanja var så uppe i varv och stressad, hon däckade totalt haha! Imorgon ska hon åka till mamma och pappa,  blir nog skönt med lite semester för henne. 

Skulle gått med Tycho idag men fick ställa in för mitt huvud gjorde så ont, rädd jag skulle få migrän så bara chilla ikväll och imorgon blir det sovmorgon! Wihiiii, sen ska jag gå med mina hundar och sen Tycho tänkte jag, om jag orkar pallra mig upp när jag har tänkt men jag ska försöka! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback