Hundmat

Äntligen finns lite plats i frysen! 
Har kört torrfoder länge nu men man hör ju hur hundar mår bättre av färskfoder och BARF så tänkte gå över till det. Nu har jag precis lagom mycket torrfoder kvar som är bra att ha kvar liksom. Till hundvakt eller när man ska iväg osv. Har ju köpt massvis med älgben sedan innan så har varit väldigt fullt i frysen men nu finns en låda tom som jag tänkte ska få va hundmat i. Så får man väl åka och köpa oftare helt enkelt. 

Har testat four friends korvar nu, för de behöver inte vara kylda. Det är mer som en pastej typ, 30 spänn för 800 gram tycker dock jag är rätt mycket men köpte för att ha när jag går över liksom. Nu äter de mestadels färskfoder och bara lite torrisar. Bukfylla av grönsaker.

Eftersom Nikko har överproduktion av magsyra måste han äta 3 gånger om dagen. Eller måste och måste men han mår bättre av det helt enkelt. Annars kräks han galla, dessutom är det bra för ämnesomsättningen. Vanja får också äta tre gånger om dagen, mest för att hon blir avis annars haha. 
Har man dessutom en sambo som inte gillar att glada mat får man helt enkelt göra matlådor. Har fyra till varje hund så räcker en dag och en morgon.  Väldigt behändigt faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback