Bleh

Skulle ju göra marängtårta igår som sagt vilket gick bra tills den skulle gräddas och inte blev tillagad ordentligt. Har hört mig runt och beror förmodligen på att det är varmluftsugn så man måste liksom grädda den i lägre värme och längre? Typ så. Ja, men kändes inte så bra i alla fall och jag kände mig kass vilket triggade en ångestattack som aldrig liksom bröt ut och bara mojnade av istället. Så skönt! Hade dock tagit pillren typ 2 timmar innan så var säkert de som hjälpte men bryr mig inte nu helt ärligt bara det lugnar ner sig. Man måste ju lära sig att kontrollera det också men det är jättesvårt verkligen. 
Jag blev så arg på denna bilden, för alla har faktiskt inte ett val. Så många gånger man hört "men ryck upp dig nu, sluta vara så negativ". För alla är det inte något som går att välja, man kan bara lära sig att förstå sig själv, försöka förekomma, lära sig hur man reagerar i olika situationer och hålla sig borta från saker som triggar. Sen måste ju folk i ens närhet anpassa sig lite också. Jag pratar ju väldigt sällan om hur det känns för är inte bekväm med det, men ibland måste man ju bita i det sura äpplet för att typ karln inte ska råka säga något som blir kaos i mitt huvud. Nu gör han ju det ändå och det blir kaos i alla fall, men det är ju dehär med insikt, och man kan inte göra annat än försöka. Man ska inte tillåta sig att känna sig sämre än nån annan bara för man inte är lika positiv, glad osv. Man är inte en sämre person för det. Man måste lära sig acceptera att man är annorlunda, och andra människor måste acceptera det också. Sedan får man försöka jobba på det, men bara efter man insett och accepterat läget. 

Nu ska jag inte skriva något mer om detta. :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback