Min Heffaklump

Red på banan i förrgår, har ju inte ridit alls på jättelänge och när vi väl kom igång så red jag mest ut. Nå nu har jag börjat tycka det är lite tråkigt att rida ut igen, säkert mest för det går så fantastiskt bra när vi faktiskt tränar. Alltså första passet på banan ska vi inte ens prata om, så sjukt fin. I förrgår tränade vi mycket på att svänga bara genom vikten och lägga tygeln mot halsen. Gick väl bra men i trav och galopp funkar det inte ännu. I galoppen fick jag dessutom ta av sporrarna då hon blev väldigt stressad av dem. Vågar trycka i lite mer då också så behövdes.

Kul att äntligen se fram emot nästa pass man får rida bara för att det går så fantastiskt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback