Sadelprovning

Så igår lastade vi in pållen i transporten och drog iväg, efter att åkt fel i typ hela katrineholm så kom vi dessutom fram till vår destination.

Ängli fick gå ut i en liten hage och utprovaren kom ut och bekantade sig med henne och kollade på henne. Sedan visste han i princip vad som passade. Fick gå in och jag fick sitta i lite olika. Som vanligt ville jag ha en mindre än vad min rumpa faktiskt får plats i men jag gillar att sitta fast i sadeln hehe. Stod mellan en begagand reiningsadel eller en ny pleasure. Satt dock bäst i pleasuresadeln. Så provade den på hästen och den satt som en smäck! Fantastiskt! Han testade även att lägga på min textan och sa att nej lägg den aldrig på denna häst igen! så ja..

Fick sedan rida lite i alla gångarter och han kikade och kom fram till att en 16.5" faktiskt räckte till mig, win! Sedan fika och köpa padd till och lite sånt. Ingår uppföljning inom ett år så det ska vi på! Jättekul verkligen att ha varit iväg och helt löjligt skönt att ha en sadel som tackolov inte är döful och som jag vet passar hästen. Nu hade jag väl velat ha mer bling kanske men nåväl ;)
Har ju inte tid att rida så mkt just nu men så snart skolan är klar för denna månaf så ska jag rida in den! Helt sjukt nöjd iaf!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback