Helgen

Eftersom P varit här och ja, helgen har varit fullspäckad så har det inte riktigt funnits tid för datorn. Hursom. Igår var vi iväg till Norrköpings brukshundklubb för vår andra officiella start i rally. Kändes sopkasst, han var inte med mig, inte lika taggad som sist och ja. Han gjorde dock alla moment som kan bör men gick av plan med en kass känsla. Förväntade mig därför inget till prisutdelningen, har jag tur så blir jag godkänd liksom. Döm av min förvåning när de säger "vi börjar med den som vann, Jenny med den svenska lapphunden rai... något". Ja nu är han ju lapsk vallhund och vi tävlar för svenska laphundklubben men det var JAG! JAG vann! För första gången ever vinner jag något! 92 poäng fick vi, helt makalöst. Hade dessutom fått små stjärnor i protokollet vid 360 grader vänster och 270 vänster, "för det är så det ska se ut" hehe.
 
Idag var vi iväg igen, till Linköping. Skulle varit dubbla klasser men blev bara en klass, samma domare som igår dock. Han kändes superfin innan men det märktes att vi varit iväg igår, var spring rätt tidigt i banan och det taggar han till av men hann tyvärr tagga ner igen till slutet av banan där han satte sig dösnett på sitt framför, samma på sitt framför och backa och sista skylten som var sitt, stå. Där ställde han sig och sen satte sig igen. Skit! Nåväl, 63 poäng så inte godkända, men det tar vi nästa gång! Domaren kom fram efteråt och ville gratulera för hon tyckte att vi var så samspelta, jättekul verkligen att höra, och trots att jag inte tycker det ser bra ut så tycker andra att det gör det! Jag vill ju gärna ha ett lydnadsfotgående och snäva svängar men i rallyn behöver det inte vara perfekt, det kan räcka ändå! Ska försöka komma ihåg det till nästa gång och bara ha kul istället. Han har dock fått en ruskigt bra bakdelskontroll och gör så fantastiskt snäva vänstersvängar, där kan man snacka om arbete som lönat sig.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback