2 veckor

Om två veckor tar jag och flyttar till lägenhet igen. Ska bli både skönt och mindre skönt. Jag älskar verkligen att bo på landet så det ska bli sorgligt att flytta in till allt buller och störande skit i stan samtidigt som det ska bli brutalt skönt att slippa gå upp så rysligt tidigt. Ska ställa klockan på 6.15 idag, och då börjar jag 8 imorgon... Men man vill åka med marginal känner jag.
 
Pluggandet idag har gått segt dock, tanken var att jag skulle sitta från när jag kom hem men gick med hundarna och fixade lite annat först så det blev att jag kom igång till 18. Mina ögon har strulat deluxe dessutom så ibland är allting suddigt, idag var en sådan dag. När jag tar ur linserna känns det som sandpapper under ögonlocken. Får nog kosta på mig en tid hos optikern igen, måste ju kunna se något. Men när man ska växla mellan att kolla i boken och sedan på dataskärmen blir alltind bara suddigt och jag ser inget alls. Lägger därför ner för kvällen, packar ner linser och datorn och tar med mig till jobbet. Imorgon ska jag nämligen sova på jobbet har jag bestämt och eftersom jag sluta 16 känns det ovärt att åka hem. Kanske åker till stallet och hämtar mina jobbskor som glömdes kvar där, eller bara sitter och pluggar investeringskalkyler. Blir nog det sistnämnda. Kul!
 
Nåväl, bara en vecka kvar tills skolveckan och då måste allt vara klart, så bara att lägga i en högre växel och köra på så kan jag slappna av sen!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback