Vanja

Måste få skriva av mig..

Misstänker att det är för att vanja bott i skogen och nu bor inne i stan igen men hon är helt hemsk på promenaderna. Hon försöker fly och kastar sig, darrar och tittar sig omkring. Höll på att gå sönder till molekyler när hon såg en cykel. Det är lätt att skratta bort det och säga att ja men hon är ju knäpp men när inte ens agility fungerar längre... Ja, jag vet inte vad jag ska göra. Höll på att bryta ihop nyss för hon är så  jobbig på promenaderna och jag ser ju hur jobbigt hon själv tycker att det är. Jag har säkert inte testat allt men tillräckligt för stt veta att det är svårt. Jag börjar tvivla på mig själv också, det är jag som inte räcker till, inte kan stötta henne. Jag vill inget annat än att hon ska må bra. Men vad ska jag göra? Ge bort henne till mina föräldrar så hon kanske mår bättre men kommer less ihjäl efter nig och nikko? Eller omplacera helt men hur vet jag då att hon hamnar hos någon bra? Det vill jag inte heller för jag vill ha henne hos mig. Hon har stulit mitt hjärta med sin lena päls och skelande ögon. Hennes milda sätt och den oerhörda kärlek som hon bara kastar på mig. Vem ska atötta henne om inte jag? Nej nu ska jag sluta grina och nu ska jag verkligen satsa. Hon kommer må dåligt ja, men ett besök hos Jessica som verkar haft liknande problem kan vara en bra början, då kanske vi kan hitta något som motiverar henne tillräckligt. Nej, det är bara hem och klä på henne selen och vänta ut...för den hunden är speciell och kag kan bara inte släppa henne utan att kämpa så länge det bara går. Och lite längre efter det. Hoppas bara att Vanja står ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback