Vanja

Blir mycket uppdatering om Vanji nu. Hon har varit hos föäldrarna ett par dagar men hämtade hem dem i fredags, kaos på kvällen. Sedan fick jag tag på min vgw-sele och det är verkligen en quickfix som heter duga. Hon är ju fortfarande stressad och rädd men har nu märkt att man inte kommer ur selen om man slänger sig bakåt, är ju rätt farligt att fly i panik i trafiken..inte heller att dra tjänar något till. Men hon är ju fortfarande stressad och skakar så håller utomhusaktiviteterna i stan minimala, så gör vi allt kul inomhus istället.

Regel nummer 1 i Vanjaträningen. Var att få maten på annorlunda vis, eftersom hon får tre gånger om dagen så tänkte jag att vi får göra sånt den gången jag har mest tid. Förstår verkligen vad hon menar nu... Jag har alltid tänkt Vanja som en hund som tar mycket egna initiativ men nej, det var nog när hon var valp.. Försökte visahur godisbollen funka (en såndär med hål så de kommer ut gottis) men hon kom verkligen inte på så Nikko fick sin mat i den, jag tig ett pringelsrör och stuffade med papper och maten, men näää det fatta hon inte heller. Då höll vi ändå på med sånt jämt förr. Så d tog jag kött och stoppade i, nä fatta inte. Tog en toapappersrulle och lämnade ena sidan öppen, gick ljuset upp. Sen kunde hon massakera pringelsröret också.

Så ja, kag förstår ju verkligen att hon måste ta mer iniativ och börja lita mer på sig själv, för det här var ju verklige bevis på tt hon inte gör detta. Nu ska man bara komma på olika saker varje dag.. Nu jobbar jag knasigt igen så de ska få bo hos farfar men sen så, då kör vi igen! Är mycket nu men måste hjälpa vanja :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback