Ridning 12-10-14

Red igår och idag, försöker komma lite i form inför tävlingen på söndag. Måste ju rida in nya sadeln också heh. Igår gick det jättebra, lite tjaffs i högergaloppen bara och hon ville inte riktigt fatta den. Idag var det kolsvart men hon var förhållandevis obrydd, brukar kunna reagera lite på skuggor och så annars...
 
Jag fokuserade mycket på att böja, ställa och bända idag, hon blev väldigt sladdrig till att sluta av med så det var ju bra! Galopperade idag och bara red med i galoppen, bara slappna av och diva med sätet och inte hålla i munnen, funkade utmärkt och hon var äckligt avslappnad till och med i högergaloppen. Vänstergaloppen var så fin så jag höll på att börja gråta. På riktigt. Så skönt att känna hur hon verkligen tar ut steget, det känns verkligen skillnad. Förstår inte hur hemsk jag är som ridit runt i en så hemsk sadel innan. Där ser man verkligen hur stor skillnad en välanpassad sadel gör på hästen. Det är ju som en väldigt viktig sak... Den bomlösa satt ju dock bra men är något speciellt med denna, förmodligen att jag sitter stabilare och kan rida ordentligt också.
 
Nåväl nu hinner jag inte rida på ett par dagar sedan blir det hårdträning igen. Ska nog börja hårdträna överlag nu faktiskt. Skulle behöva lite mer bilder också, jag hade några men de låg på min dator som blev stulen. Just m luck... Denna är liksom flera år gammal..
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback