Jönköping

Jo såhär var det. Åkte iväg med Vanja och Nikko till en bit bortom Jönköping. Fick först sitta och berätta om problemet ensam medan hundarna var kvar i bilen, sedan gick människan ut medan Nikko och Vanja fick kolla in utrymmet där vi höll till. Vanja var skeptisk, mer skeptisk när människan kom in igen och Nikko fick gå ut. Vi fick testa att shejpa lite och till min stora förvåning så tog Vanja godis vilket gjorde träningen enklare. Hon berättade att hon mer tyckte att det bar miljön hon reagerade på och inte speciella saker. Så nu ska vi träna på att öka självförtroendet hos V genom spår, shejping och ja, typ allt.

Hon ska dessutom få bo hos mina föräldrar ett par dagr i veckan för att lugna ner sig och för att stressen ska gå ner. Kändes väldigt logiskt och oerhört skönt att hon trodde att det skulle gå tt lösa och absolut inte tyckte att hon borde omplaceras! Är ju lin värst farhåga att jag ska behöva göra mig av med någon av mina fluffbollar... 

påväg hem köpte jag även en vgw sele, för att kunna avbryta flyktförsöken som egentligen kunde vara en positiv grej eftersom hon reagerar på något sätt, tyvärr inte hållbe i längden eftersom hon lyckas ta sig ur selen och springer till gamla lägenheten. Inte bra.
Ikväll ska jag ut till föräldrarna där hundarna är ich imorgon börjar träningen av vanja med ett spår. Resten av helgen får vi se. Har hört att extra motion ska vara bra också så ska komma igång att springa (hahahaha som om jag kan det) men det är nog nyttigt för oss alla tre. Kan se kul ut dock.
Kommentarer
Postat av: linnea zakrisson

Fan vad gött att du fått bra tips och råd :)

2014-10-09 @ 20:48:44
URL: http://linneazakrisson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback