Fabuloso

 
Bloggen har varit ungefär prio nummer 237 senaste tiden, tänkte att jag skulle ha sjukt mycket mer tid nu när skolan börjat men icke sa nicke! Precis tvärtom. Nåväl har fått testa köra traktor, sett hur en klövverkning går till (hemsk), vägt kalvar osv. Det är en mycket givande utbildning, mycket jag inte vet som jag får lära mig men jag blir också tämligen mörkrädd för hur vi behandlar våra djur. Då är vi ändå snälla i Sverige i jämförelse med hur resten av världen är.
 
Nåväl, vad gällande allt annat så blev jag uppsagd ifrån jobbet, fick vikariat så ska jobba helger men föga hjälper väl det. Fick inte heller läsa någon av de djurskyddskurser jag då de ena vägrar svara när jag försöker kontakta och den andra inte gick att lösa från distans. Bättre lycka nästa år. Lägenheten ska sägas upp någon av nästkommande dagar, tyvärr. Får flytta hem till mor och far igen vilket är skönt det för då kan jag i alla fall behålla hundar och häst. Det hade väl iofs löst sig i alla fall eftersom jag fick vikariat men skönare att kunna behålla de pengarna. Hur mycket jag än gillar min lägenhet så är den ju inte helt perfekt, och eftersom P förhoppningsvis flyttar hit snart så kan vi kanske hitta något lite bättre sedan. Så ja, en flytt är ju aldrig rolig men det är helt enkelt så det får bli för en tid framöver! Ska bara hitta någon som vill ha den.

Vanja tävlade för första gången i lördags, mer info om detta i ett annat inlägg imorgon!

Till dagens agenda!
Jag har blivit sjukt dålig på att rida min häst igen men idag bestämde jag mig för att LETS DO THIS typ. Så trotsade snålblåsten och red typ en halvtimme i paddocken, 5 min skritta igång sen fullt ös medvetslös. Hon var löjligt fin och jag fick till en sån fantastisk och bärig jogg att jag inte trodde det var sant. Fick henne till och med att galoppera flera varv utan att sakta av.
Har ju börjat köra ett annat foder som ska ge lite mer gnista, förhoppningsvis fungerar det och då är det ju asbra!

Nu ska jag sova fem sekunder typ innan en ny dag med HLR och lantbruksdjur väntar! toodles.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback