Vanjaplaner

Vad ska jag ta mig till med sötnosen?

Självklart ska hon få stanna hos mig, något annat kommer liksom inte ens på tal. Vad hon ska få göra hos mig är en helt annan fråga. Jag står ju ganska handfallen i hennes fall, kan lätt ge råd till andra men till mig själv är det svårt. I alla fall så blir det ju inte direkt bättre med hennes rädsla men ute hos mor och far märks den inte av alls. Men det märks att hon trivs mycket bättre bland hundar än människor, hon hade jätteroligt i rastgården där hon kunde busa med andra hundar på avstånd från människor. 
 
Nu när jag inte har någon press utställningsmässigt kommer vi ta det lugnt, kanske inte gå på någon alls det får vi se. Ska satsa mer på agility och träna med henne för hon är himla smart och lättlärd. Eftersom hon slappnar av i miljöer med andra hundar så kanske det kan gå bra att tävla trots allt, något som jag lagt på hyllan helt. Nu ska jag dock ta ner de planerna, damma av dem och sätta fart! Agility älskar hon så när det töat mer ska jag plocka fram pinnarna och börja på slalomet som är min värsta fiende hehe. Ska träna in snabba lägganden och fotposition och öva upp uthålligheten. Vi börjar där.
 
Sedan ska man bara ta sig tid till alling men det löser sig nog med takt att det blir ljusare om kvällarna. Känns bra på ett sätt att köpa loss henne och slippa åka upp och lämna henne även om det är tråkigt, hon är en så himla fin hund om man bortser från rädslan, har typ anlag för allting och så lättlärd.
 
Icke att förglömma att både hon och Nikko ska gå anlagsprov i sommar! SKA! Måste träna. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback