Hundgårdhäng

Var i hundgården i lördags för lite bus i snön innan den smälter bort. Vanjas uppfödare har dessutom bestämt sig för att hon inte vill avla på Vanjis så jag får köpa loss henne. Tråkigt såklart men ett bra beslut tycker jag för man vill ju inte att valparna ska nedärva hennes rädslor. 
 
Vad gäller rallylydnadstävlingen vi var på så hade jag först avanmält Vanja, sedan ville jag vara med i alla fall så vi hoppade in på slutet. Vanja var hyfsat okej, vi tränade in sitt framför höger ingång fem minuter innan haha. Jag petade på henne lite ibland och hon gick mest och nosade men 22 poäng fick vi! Wiiie haha! Fick däremot pris för de tyckte att jag kämpade så bra med henne och var så stöttande trots att det gick åt skogen. Kul! 
Nikko fick va med två omgångar, första fick vi typ 37 för han ba nosa hela banan och jag glömde springa och gick på fel sida om koner osv men andra gången fick han 88 som ledde till en tolfte plats av 90 hundar typ! Räknade dock ihop att mattemissar (typ jag läst fel på skylt osv) drog av totalt 90 poäng av alla tre starter, matte måste träna mer.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback