Här ekar det tomt

Helt däckad av denna eviga magsjuka, nu börjar det ÄNTLIGEN lätta upp, efter en hel vecka. Helt sjukt ju! Visste inte ens att man kunde ha det så länge.. Första dagarna tänkte jag att ja men det går över snart. Drack vatten, blåbärssoppa och några rån per dag. I förrgår ringde jag 1177 som sa ingen fast föda, gör egen vätskeersättning och inget sött alls. Ni förstår att blodsockret blev rätt lågt... Igår ringde jag vårdcentralen för när 4 dagar gått började jag bli lite väl matt, kramperna började komma och illamåendet var hemskt. Igår låg jag bara och kved för det gjorde så ont. Men det var tydligen normalt så bara att vänta. Hon gav mig roligare kost dock, en klunk cola ibland och proviva och en piggelin lite då och då. Blodsockret blev bättre så illamåendet lättade. Idag är första dagen allt inte runnit rakt igenom så att säga, resorb har jag festat på också. Awesome.
Nu är bara kramperna kvar, och ja, resten ska ju också bli normalt och orken ska komma tillbaka osv. Men kramperna är det värsta, no kidding. Verkligen inte roligt alls ligger bara och kvider typ. Först blev det bättre om jag låg på magen men nu blir det bara värre.

woho!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback