Aug. 21, 2014

Dagens ridpass var... fenomenalt. På riktigt.

Först ihopsläpp med en valack, Ängla har ju gått med bara brudar hur länge som helst, hon ville beskydda sin kompis mot den läskiga pojken, förhoppningsvis går det bra.

Min plan var sedan att hoppa, så sadel och träns på och ner till banan. Parkerade hästen mitt på som brukar gå bra men just idag ville hon inte så travade iväg. Knäppte loss tyglarna och hon fick springa lite medan jag pysslade ihop hinder. La dem på 40cm, typ. eller 30. Vi kan säga 35.
Hoppade i galopp idag, ett sjukt stort steg för mig och min hopprädsla. Efter det tränade jag på volter, skulle bara rida åt ena hållet i taget egentligen men sen tänkte jag att det vore kul att testa byten, vi fick till ett par jättefina! Vilket är fantastiskt med tanke på att jag inte vet hur man gör och testade mig fram hehe. Fördelen med en utbildad häst.

Testade även rollbacks och ja de finns där, dock samma problem att jag har ingen aning om hur man gör men testar och hästen visar när det blir rätt.
Vi hade helt sjukt kul i alla fall och ängla taggade till som bara den, måste träna mer på stopp dock för det gick inte alls. Kanske ska ta reda på hur man gör istället för att testa mig fram hehe ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback