Saab

Ja, kvällsäventyren igår innefattade att hämta hem en bil. Min kära Skoda Octavia började krångla ett tag sedan, den rycker och vi fick byta vattenpump. Jag behöver köpa vinterdäck och häromdagen slutade mätarna att fungera. Kanske något lödfel eller kretskort men att fixa det var dyrt och komplicerat. Min drömbil är en V70 eller V50 men då en hyfsad sådan är svår att få tag i billigt får jag vänta och spara pengar. Min bror fick syn på en Saab 9-5, trasig. Den var ruskigt billig dock och han tror han kan få liv i den så sagt och gjort, vi bogserade hem den igår. Får vi liv i den och kan snygga till den så ska jag ha den sen. Den får dra hyfsat så då kan jag äntligen lära mig köra häst! Dessutom finns det farthållare och den varvar inte 4000 på motorväg simning gör heeeh. Enda problemet är som sagt den havererade motorn. Men får se om det funkar! En liiiiten del av mig är skeptisk till att det är en sedan, det blir så litet och är så fruktansvärt smidigt med hundgrindar som jag har. Å andra sidan så använder jag aldrig mitt baksäte i dagsläget så planerar att fälla det och sätta in burar. De får man ju ta bort om fler ska åka. Tror den blir lagom för mig som sagt. Ska bara få igång den först ;) och köpa av min bror, heeh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback