praktiskt

Är inte hästen oerhört vacker?



Känner bara att jag måste slå ett litet slag för westernhästarna (och de väluppfostrade andra hästarna med såklart!) För ett tag sedan (inte när bilden togs) så var Lina och och ute och red när vi kom till ett dike. Kolan stannade och vägrade gå över, jag satt av och ledda Ängla över som hoppade väldigt snällt. Sedan började Kolan att konstra och gick inte att få över, jag skulle gå bort och hjälpa till men visste inte vart jag skulle göra av min häst, så lade ner tygeln på marken och gick därifrån. Hon stannade kvar och rörde inte en min. Vi höll på ganska länge med att få över Kolan och vid ett tillfälle blev hon irriterad på mig, böjde sig ner och plockade upp tygeln och spottade ut den igen medan hon tittade ilsket på mig.

Någon minut senare kom det en kvinna på ett varmblod som försökte hjälpa till även hon med att få över Kolan som fortfarande vägrade, hon frågade om min häst stod kvar om hon red förbi och jag svarade att ja det gör hon nog, vilket hon också gjorde haha.

Dagen då bilden togs var vi ute och utforskade nya vägar, hade precis ridit nerför en ganska brant sluttning och skulle vandra uppför den igen :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback