Ridhuset

Igår var en lite spännande dag. Eller spännande och spännande, jag satt mest och väntade på att Elin skulle komma hem så vi kunde dra till ridhuset, men hon kom inte till stallet förrns efter 18, så det blev lite sent ehe...

I alla fall så ledde jag Ella dit för att inte förfrysa, har lite svårt att rida ute nu när det är så kallt känner jag, mycket skönare att gå för då kan man i alla fall hålla värmen litegranna. Ella har nog aldrig någonsin varit i ett ridhus tidigare för hon tyckte att det var jätteläskigt, ridhuset var dock STOOOORT! Ella ställde sig och stirrade rakt in i spegeln och undrade vad det var för snygg häst som stod där och tittade på henne, hoppade för minsta lilla ljud och var bara jättespänd. Fick henne dock att lugna ner sig efter en stund och då gick det ganska så bra. Det kom även in två andra hästar, det gick också bra. Kunde inte ställa så stora krav på henne som jag hade tänkt utan det blev bara att försöka få henne någolunda avslappnad.

Ska dit imorgon igen med Linnea, det blri nog roligt :)

På vägen hem, på fältet precis utanför stallet ramlade Elin av kolan med och slog i huvudet så hon inte visste var hon var eller någonting, (var jätteförvånad över att hon inte red Pärla och upprepade samma saker typ hundra gånger) så fick fixa hennes hästar och följa med henne in till sjukhuset där hon fick skallen röntgad. Kom hem typ halv två men Elin mådde bra, bara en hjärnskakning :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback