jag är lite dum ibland

Igår red jag ut en sväng tillsammans med Lina och Kolan, det gick bra tills Ella började dampa för bilar, alltså typ backa ut framför dom och sådär, så jag hoppade av och ledde henne ut på en åker. När vi sedan skulle upp på vägen igen hoppade hon upp vilket jag inte var berädd på och slet tygeln ur handen på mig. Hon skrittade iväg och jag ville inte springa efter henne av rädsla att skrämma henne. När hon kom på att hon var fri så blev hon jättelycklig och sprang hemåt, rakt emot en traffikerad väg där bilarna inte hade haft en chans att stanna för henne... Snacka om att jag blev nervös! jag såg att hon klarade sig över vägen och sprang vidare hemåt så efter att ha hjälpt Lina sitta av Kolan som också gärna ville springa iväg så sprang jag hem efter henne (i jätteobekväma ridstövlar, aj!) Hon stod utanför stallet och glodde när vi kom tillbaka som tur var, men jag var väldigt nervös kan jag säga. Hon var öm i ett bakben och jättevarm men inte svullen. Får se om hon är det idag. Dumma häst sånna korkade saker de kan hitta på...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback