seg

Hej & jag är oerhört dålig med uppdatering.

Kan berätta om klinikbesöket vi gjorde fr en vecka sedan, det kunde ju gått bättre. Fick till en början sitta och vänta i en och en halv timme då de glömt bort oss, sedan fick vi springa lite och de gav honom bedövningar för att ta reda på var det var han hade ont. Longerade också då det synets bäst på böjt spår. Sedan gick allting rätt fort, vi fick komma till hovslagaren och ta bort sko, röntga, slå på sko och behandla.

Knölen som jag sökte för var inte problemet, inte ens det benet utan det var andra frambenet han var halt på, knölen var bara mjukdelar som fått sig ett slag ändå. Men han hade inflammation i strålbenet, fick kortison insprutat och skulle stå på boxvila i två dagar, sedan sjukhage i tre veckor. Lycka till på en lösdrift! Gjorde om ena ligghallen till en stor box där han faktiskt höll sig rätt lugn, sedan har han fått gå i en liten gräshage och stått på metacam. Idag longerade jag lite för att se om de va nå bättre och gissa vad glad jag blev när han var betydligt mycket mindre halt idag! Fina heppan! :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback