Krabat
ja, krabat...

Vi var inne till veterinären idag, efter att ha skrittat honom 30 min/dag i 2 veckor trodde jag att han var bra, men icke. Jag hade dessutom lovat honom att gå ut i stora hagen.

Han var ren på rakt spår som vanligt, och i vänster, men i höger haltade han. Jag blev lite upprörd faktiskt och veterinären sa att det var onödigt att hålla på att spruta igen, det var antingen det, lång vila, magnetröntgen eller utdömning.

Då magnetröntgen kostar 15 lax där, 10 på få ställen i Sverige och jag inte tror att ägaren vill betala det så kom vi överens om att ge honom en chans till. Så vi sprutade strålbensbursan och han får äta metacam i 7 dagar, stå på box i 2 dygn och sedan gå i liten hage i 2 MÅNADER! Men det är det värt om han blir bra. Hovis kommer ut på torsdag och så ska han slå på en specialsko samt ta bort skorna bak, finns ingen anledning att ha dem på ifall han inte rids liksom, men fram skulle han ha på. Och så blir det skor som gör att det blir en snabbare överrullning. Det skulle visst vara bra.

Så nu är det bara att vänta igen, och se. Jag undrar vad som händer ifall han inte är bra då heller, det är ju inte jag som tar de besluten utan det är ju ägaren. Hon kanske vill få honom utdömd, jag skulle helst vilja se att han hamnade hos någon som kan ha honom som sällskapshäst då för han har ju inte ont när han bara går liksom...


Imorgon har vi värsta seminariet och jag har inte gjort något alls, well done! Nu blir det till att fixa lite nudlar sedan köpa medicin till hästen och sen bort till skolan där jag ska bo resten av kvällen. NICE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback