hundbiten

Ja alltså, det finns en anledning till att jag varit aningens inaktiv här.

Jo den 19/9, tror jag att det var, var jag hundvakt åt min kompis hund. samtidigt som jag skulle ge min mat eftersom han skulle in och kastreras dagen efter, självklart kommer då min kompis hund in samtidigt och de börjar bråka rätt högljutt. Dum som jag är försöker jag då dra isär dem, men hamnar emellan och blir biten av min kompis hund. Så jag fick vädja till en annan kompis att komma och köra mig till Lidköping, först till jourcentralen där de säger att såret är för djupt och jag måste röntga det och detta måste jag göra på sjukhuset, så då är det bara att sätta sig i bilen och åka dit. Väl där är det ju kö i femtioelva år typ men jag var rätt avdomnad i handen så det funkade.

Väl, efter ett tag fick jag komma in, överläkaren kommer och kollar på det och säger bara "oj"... Det var mellan två fingrar och man såg ledband och skelett under, mmmm nice. jag fick i alla fall röntga och blev satt på antibiotika direkt, de sydde också ihop mig med 4 stygn, om än glesa. Sedan blev jag gipsad också, för tydligen var en infektion ofrånkomlig men de ville att den skulle sprida sig så lite som möjligt.

Ja jag fick i alla fal åka tillbaka på torsdagen, måndagen därefter tog jag bort stygnen och nu ser det emst äckligt ut (fast betydligt bättre än när man såg rak in, hua!)






Så efter att varit handikappad i två veckor var jag lycklig att kunna använda alla fingrar igen, vad händer inte då? jo jag är på clinic i axevalla i ett ridhus i två timmar, märker att jag börjar skaka o frysa och väldigt ont i halsen, grattis! feber så det står härliga till. Hostar så lungorna nästan kommer upp och kan inte äta, knappt dricka.. detta kommer bli en jobbig helg.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback