Ny hest?

Jag var iväg till Lidköping nu och kollade på den där hästen. Hon var hög som ett hus men väldigt snäll och bara stod där när vi fixade, surade lite när vi gick men hon hade verkligen inte travarsteg och såg mer ut som ett halvblod. Grova ben, proportionerlig och fin. Hon hade inte blivit riden på två år men det märktes att hon kom ihåg.

Nu vet jag absolut inte vad jag ska göra. Jag vill ju behålla Krabat samtidigt som han kanske inte kommer kunna ridas.. Men om jag lämnar tillbaka honom dör han nästan helt säkert. Jag har gjort väldigt mycket för honom och jag tycker väldigt mycket om honom men jag måste bestämma nu om jag vill köpa loss honom om två år, vilket inte känns sådär jättebra med en häst som kan bli halt när som helst.

Men får väl prata ordentligt med veterinären nästa besök. Ska försöka hålla ut tills dess...
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback