Jag blir så less...

Jag blir så ledsen på hela det här med hästvärlden, och människor som ska lägga sig i. Aldrig får man göra på sitt egna sätt, det ställs alltid frågor "varför gör du si? varför gör du inte så?" andra ska alltid veta bättre. Ska alltid VARA bättre. Jag längtar tills jag antingen kan stå i ett stall där det finns en tydlig struktur, där det finns en ägare som faktiskt bryr sig och som håller ordning. Fast även då kommer det väl bli tjat och tjaffs. Eller när jag kan ha ett eget stall som inte en jävel behöver bry sig.

Alltså visst man får säga till hur andra sköter sina hästar, när djuret far illa. Men liksom gå och tjata på småsaker, att kritisera andra bara för att man tycker det är kul, eller har olika värderingar, det tycker jag bara är sjukt. Jag skulle nite gå runt och säga till folk att usch, dina lindor är verkligen jättefula. Eller du borstar inte manen på din häst, varför gör du inte det?

Bara rent hypotetiskt men jag tycker att det är såhär stämningen är på alltför många stall. och jag tycker att jag borde slippa det helt.

Jag tar inte illa hand om min häst på något sätt, det finns säkert hundra tusen saker jag skulle kunna göra bättre men han mår inte dåligt. Han står på vila nu och har det jävligt tråkigt men jag känner inte att det finns speciellt mycket att göra? jag tycker jättemycket om vår lösdrift, men ibland känner jag mig väldigt överkörd i besluten som tas, som att ingen lyssnar på mig alls.. även att jag säger vad jag tycker..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback