megamycketbajs

Hade hästis inne på kliniken i tisdags, de var helt fenomenala och hittade problemet på en gång!
Det var en hovböld. Lite irriterad blir jag på distrikan för att hon inte hittade det för hon kände inte ens på hoven. Men massa var kom det och de tog bort en hel del dålig hov, vi ska dit imorgon igen och jag hoppas han får gå utan gips o bandage så han kan gå ut i hagen. Nu i helgen är det träningsläger så då kommer det vara många hästar inne, men sedan är det inga alls inne. Gillar inte alls att ha honom ensam inne, inte en endaste liten bit. Så hoppas han får gå ut snart!

Jag ska också vara med på detta fenomenala "träningsläger". Blev lite irriterad för de kom ut med priserna dagen innan och jag tyckte det var lite väl saftigt i jämförelse med vad man får men jag ska inte klaga, det kunde varit värre. Så imorgon ska jag rida Blackberry,  men först till kliniken klockan 8. GREAT!

Var iväg en sväng till Skara med och hämtade räkningar och umgicks med Elin och hennes grannar. Önskar att jag också hade sånna grannar men mina grannar är sura alkisar. Mina ena grannar i alla fall, de andra är bara allmänt stela. Kom på hur mycket jag älskar min lägenhet (även att Linnea har massa grejjer där haha). perfekt läge, inget störigt alls, jättegullig, helt lagom proportinelig. Inget överdimensionerat kök som i min brors lägenhet.

Åh jag fick btw åka med min bror längst fram i tåget! Det var roligt, och lokförare sliter grymt hårt måste jag ju säga. NOT. fast det är inte helt enkelt heller att stanna mjukt och fint. *host*

Jag saknade Nikko jättemycket bara detta dygn jag var borta haha, det är sjukt hur fäst jag är vid honom. Och han vid mig. Han hade tydligen gått runt och gnällt mest hela dagen efter jag åkt, hehe. Verkar som att F vill att jag ska lämna bort honom innan skolan dock, eftersom jag inte har någon direkt studiemotivation.

Jag tror inte det skulle gå bättre för att jag lämnade bort hunden dock, det är motivationen till att plugga som är borta. Det är jätteskönt att kunna tänka "jag läser en artikel till sedan tar jag en promenad med hunden" för sen när man kommer in så har man så mycket mer energi och man orkar så mycket mer! Det är liksom som att hjärnan rensas och blir helt ren och man kan fortsätta plugga. Jag försöker ju att gå närmre en timme vid lunch och en timme på eftermiddagen men ibland har man ju extra mycket att göra och då kan jag faktiskt bara ut och rasta hunden och då får han ingen långprommis.

Jag vet att på min utbildning får man väl inte ens nämna att man inte alltid motionerar sin hund så mycket som man borde men Nikko är ju sån att han är väldigt lugn inne, (de är faktiskt avlade för att va lugna inne och pigga ute) så han är inte precis jättestressad över att få va inne en dag. Jag går ju trots ut och rastar honom ofta.

Det jag kan få dåligt samvete över dock är när vi går heldagar. Då kan jag ju gå ut med honom på lunchen är klart, men sen kanske jag måste upp till hästen efteråt och då blir det väldigt mycket ensamt för honom... Ska se i vinter om jag kanske kan lyckas lära honom att följa med till stallet och kanske chilla i sadelkammaren medan jag rider, han ha rju trots allt päls så det räcker ehe.

Nej så hunden tror jag inte jag ska göra mig av med. Däremot hästen vet jag inte hur det blir med... Jag kommer nog få svårt att hitta medryttare till honom (det är svårt med ridtravare som inte är utbildade, ch att hitta någon som vill betala). Hittar jag ingen och bestämmer mig för att ha kvar honom (om jag har råd) så får han nog en vintervila. Han har ju fått en ofrivillig nu i sommar men egentligen hade jag tänkt ha honom igång hela sommaren och sedan vila på en månad i vinter eller så. Det är vad jag tycker är bättre. Hoppas på en mild vinter hehe.

Ja men summan av kardemumman, jag vill inte ta bort saker ur mitt liv för det är mina älskade djur som ger mig kraft att orka. Vet inte vad jag skulle ta mig till utan mina mål med Krabat, eller utan de renande promenaderna med hunden? Speciellt när det börjar gå så fruktansvärt bra för oss.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback