Halt.

Hästis är fortfarande halt.
Veterinären var ute idag, han är på bättringsvägen men får ändå käka antiinflammatoriskt och smärtstillande i fem dagar och det är VILA som gäller tills dess. VILA. Han hade gallor i alla ben men mest i hö bak vilket tyder på en skada av något slag, vill jag veta vad får jag åka till kliniken (något jag undviker så långt det är möjligt).

Hon rådde mig till att ha honom i box, och skulle han va ute skulle han va i en liten hage size box. Värt känner jag att släppa ut hästen i en hage som är lika stor som bosen han redan står i? nehedu. Han får gå i rasthagen som den är (den är liten). I hela fem dagar...

Han ska ha medicin morgon och kväll, och jag måste ut och fodra vid lunch.

Alltså seriöst, det jobbigaste med detta är allting som måste fixas. När hästen går på bete går han ju bara där liksom, nu måste jag fixa hö, spån, betfor, mocka, fodra, vatten. ALLT! hela tiden! Måste upp tidigt, slänga in mat, mocka, ha ut honom.. Ta in honom mer mat, hämta mer hö var ska jag ha höt? spån var finns det? mocka lite till. Lite mer vatten blanda medicin med betfor hämta häst in med häst ut med häst känna klämma. BAJS.

Imorgon ska jag i alla fall upp och ringa hömänniska o se om jag får köpa sex balar... ÅH SÅ VÄRT.     -.-
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback