Halt häst.

Idag är jag oerhört stressad över djurparkskursen. Jag vet att jag borde plugga, men hittar inte ork eller motivation. Lägger det på hyllan idag med och försöker med nya krafttag imorgon, eller onsdag, eller när det regnar nästa gång helt enkelt. Alla gör oerhört smarta inlägg också vilket inte bidrar till att jag blir mer motiverad till att sätta mig med det. Men jag ska städa undan och sedan skapa mig en plugghörna där jag kan sitta och studera på kvällarna, istället för... vad nu annars jag sysslar med.

Inte är det hästen i alla fall.

I onsdags red jag lektion, sedan fick han stå i två dagar och när jag kommer på fredagen fixar jag honom och tar med honom upp till banan. Känner att han går konstigt och mycket riktigt, han är halt. Jag är helt kass på att se hältor så han är rätt mycket halt. Vilket innebär att han får vila. Svullen och så är han med, har ingen erfarenhet av detta men blir det inte bättre snart får man väl fråga typ.. veterinär.

Idag var jag och köpte kraft åt honom i hopp om att han ska bli tjockis. Köpte sånt som dräktiga/digivande ston får med massa proteiner, höhö, nu ska han bli fet! Eller inte fet.. men normal.

Men jag vet inte riktigt hur det blir med allt, skulle ju ha med honom på ridläger nästa helg. Bajs. Hoppas han blir bra snart i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback