Ridning

Idag fick sig Blackie en liten tur igen, gud vad jag saknar den hästen ibland. Ella hade ju garanterat backat hem men Blackie trampade på framåt och brydde sig inte om presenningar och annat skit som flög över vägen. Fins häst.

Det blåste ju typ storm och då vägrar jag rida i skogen så blev en liten tur på vägen bara. Red ändå i trav och galopp bara för att hon ska få röra på köttet. En sak som jag gillar oerhört starkt är att hon är så fruktansvärt lätt att sitta ner på, hade fetaste träningsvärken men tänkte ändå att jag ska träna på nersittning för jag kan tycka det är skitsvårt, men på Blackie är det oerhört enkelt. Fast sen är hon ju så fet att man typ sitter som i en soffa ändå ;)

Hon var astaggad (för att vara hon) när vi vände så då blev det lite ökad galopp, dock är jag aldrig någonsin rädd för att inte få stopp på henne, vilket är väldigt skönt. Även en bilist körde in till kanten, log brett och vinkade när vi red förbi, har absolut ingen aning om vem det var men det var bara trevligt ;)

Detta var sista gången jag hinner rida Blackie för denna gång tyvärr, men får väl försöka tjata mig till någon helg när jag är hemma, tycker det är fruktansvärt snällt att jag får komma och rida trots att jag faktiskt inte är medryttare längre :)

När jag kommer tillbaka till Skara blir det till att försöka få ut hovis och slå på broddar och sulor för det ska visst komma snö, men tills dess blir det mest arbete från marken. Har sålt selen så blir till att skaffa en tömkörningsgjord nu, lite synd men ändå smidigare än att ha en stor sele att använda hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback