Kallblod vs well, alla andra hästar?

Jag vill helst ha ett kallblod, men fick mig ett varmblod, why?

Jag har länge varit förälskad i kallblod, dels för att de är stora och mysiga men för att de ofta också är lugna och snälla. De går att använda till det mesta, dra timmer samt rida på, de brukar vara trygga och stora lufsat. Nåväl, åtminstone de som jag har träffat. Jag är också en sucker för behåring, mycket man och svans och gärna en himla massa hovskägg med, då är jag nöjd.

Min drömhäst är antingen en smäckrare tinker eller nordsvensk, helst en mörk nordis med mjölmule som ändå är nättare i typen och kan hoppa en bana på 1 meter utan problem (Blackie är ju för tung för att hoppa annat än små hinder).

Så varför blev det inte så? Nåväl det är väl mest för att jag träffade Krabat och han hade sådan personlighet, samtidigt som jag ville ha en häst på foder och inte köpa någon just nu. Jag ville inte heller ha ett grovt kallblod, det bästa vore nog en kallblodstravare, då skulle jag vara lycklig. Sedan blev det Ella, som har rätt anatomi för att komma långt och som har en träningsskalle och absolut skulle kunna starta klasser i dressyr och kanske även hoppning. Det är väl just det, jag ville ha en häst som ingen tror på, som skulle kunna bli något. Nu är det ju så att jag bara har kontrakt på ella tills sista maj, tycker jag om henne behåller jag henne självklart, gör jag det inte kanske jag hittar något annat :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback