Fyrverkerier
Detta med fyrverkerier kan störa mig något oerhört, mest för att man förstör miljön och bränner upp pengar, för vad? För vårt nöjes skull och för att våra djur ska få lida.

Nu är min hund inte speciellt skotträdd, han kan lätt vistas bredvid skjutbanor och bryr sig inte om när folk skjuter fyrverkerier om han ser dem, det han inte tycker om är att höra ljudet när vi är här hemma i skogen då han tror att det är någon som försöker göra inbrott och måste vakta hela tiden, så hunden vill vakta oss samtidigt, hela tiden.

Så för hundens del är väl smällarna inte någon större fara men det är många andra hundar som har problem och blir sjukligt rädda.

Sen ska man bara tänka på alla lantbruksdjur och hästar som förmodligen skiter knäck i spiraler inatt, och allt detta bara för att vi ska ha något fint att titta på? Jag tycker det är patetiskt och jag förstår inte hur  vissa kommuner kan uppmuntra detta genom att själva ha fyrverkerier?

Nej men paptetiskt, och sjukt är det. Jag hoppas sannerligen att min häst stannar i hagen inatt och inte smiter eftersom jag är 20 mil därifrån...

Och ungar som tycker att det är så oerhört coolt med fyrverkerier - tänk på någon annan än er själva för en gångs skull och släng dem i närmsta container!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback