Blackie ridning

Det är bra att ha en gammal medryttarhäst som man kan rida varje gång man är hemma :)

Sist red jag bara en liten runda eftersom det började bli mörkt men idag var det soligt (även om det blåste en hel del) så jag begav mig ut på en lite längre runda. Det är så mycket roligare att rida här än hemma i Skara, dels är de flesta ridvägar i skogen och går upp och ner och hit och dit istället för bara rakt fram på en plan yta som det är i Skara.

Hästen är dessutom jättemysig, nu har jag ju ridit henne några år innan jag flyttade, och jag saknar att rida henne, hon är liksom lugn och fin och jag litar på henne till 110%. Idag testade jag att rida mycket utan tygelkontakt, hon har lite problem att få ner huvudet eftersom hon har en så pass kort hals att hon skulle kvävas då (kort och tjock höhö) så hon fick gå där hon tyckte det kändes bäst och bara fokusera på att trampa under och lyssna på mina vikthjälper. Nu är hon ju lite stor och kan lätt kompensera men jag tyckte att hon gjorde det väldigt fint ändå. Det är en obeskrivlig känsla att dundra fram i galopp på en häst man känner sig helt trygg med. Jag hoppas att jag och Ella kommer kunna göra det en vacker dag, även om det är långt tills dess ;)

Kommentarer
Postat av: Emeli

Jättesöt :D

2011-12-29 @ 20:15:06
URL: http://tillhast.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback