Det klär dig att du tvivlar på din duglighet

idag ska jag faktiskt skriva ett inlägg som faktiskt handlar om något i alla fall.

Nikko gick första gången på valp fortsättning idag och det var... intressant?

Det började faktiskt ganska bra, han hälsade på alla o så, överlycklig. Sen skulle vi ställa oss i en ring o en annan hund skulle gå slalom mellan.. Det gick.. mindre bra, Nikko var så HIMLA glad över att ha träffat alla igen att han bara hoppade runt och skällde och drog och var allmänt galen. det var också två nya hundar i gruppen som inte varit med förut och hon tappade en godis precis vid Nikko o den ville ju han ha då så han började ju morra och skuttade mot honom, men inget mer. kanske visade tänderna. max,
Sen gjorde vi några hundmöten vilket gick över förväntan.
och sen när vi sitter och äter så säger människan att Nikko hade huggit hennes hund? URSÄKTA säger jag?! om morra och visa tänderna är att hugga så måste jag va lite retard. Någon som har egen uppfödning borde väl veta vad en hund gör när den hugger va? den brukar använda sina tänder på den andra hunden, inte bara morra.
Sen skulle vi träna inkallning och Nikko tyckte allt annat än matte var roligare, som vanligt.
Och han skällde konstant men han är ju så himla leksugen, han älskar ju att leka med andra hundar. Så fick vi släppa dom och Nikko och Rambo hittade varandra direkt och lekte i snön så det stod härliga till! fick tyvärr inga bilder men det var riktigt mysigt att se!
Vi hoppas på att nästa träff blir mindre skällig men jag känner min hund tillräckligt för att säga att det blir den inte.

=)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback