Motivation

Har senaste dagarna faktiskt känt något som jag inte brukar känna, motivation! Till att rida, träna hundar, träna mig själv. Kanske är det att jag varit sjuk så länge och varit hemma eller så är det bara för jag går över och jobbar morgon nu (man hinner ju INGENTING när man jobbar kväll) men jag vill faktiskt göra massa saker! 

Jag hoppas att hallen är ledig för träning på torsdag för då ska jag göra det på förmiddagen, sedan rida och kanske träna mig själv! Vet ju hur hemskt det är att jag sitter och planerar för torsdag redan nu för allvarligt, jag kommer ju stressa ihjäl? Jag som måste försöka att ta en dag i taget och inte tänka en vecka framåt. Det är ju lätt, inte. Men nog borde det väl vara okej att strukterera upp sina veckor? Jag blir ju mer stressad om jag inte gör det för så känns det ju som jag inte gör någonting alls.
 
Jag tror att jag behöver saker att se fram emot helt enkelt, vill vara med på WRÖs tävling den 27/3 och det är ju ett realistiskt mål, fast bara i skritt och trav. Kommer aldrig kunna sätta en galopp tills dess så det struntar jag i.
Vad gäller hundarna har jag ingen tävling att träna till men vill ju tävla fortsättningsklass framåt april/maj så måste börja träna det, och Vanja vill jag vara med på en inoffare i sommar så det kan jag ju träna mot. Tror jag måste ha konkreta mål som sagt, att bara träna för att har jag ingen motivation till.
 
Gällande hästen har det ju varit en ENORM hjälp att få ha henne helinackorderad, att inte behöva känna att jag måste dit när jag inte hinner har varit jättebra för att hitta tillbaka till att det är roligt med häst.
 
Har ju skaffat gymkort också, minst en gång i veckan, helst två (en gång simma och en gång träna) vill jag dit, men djuren går ju före som alltid. Måste dessutom vara helt frisk innan jag börjar.
 
Ska försöka ha små, små mål så ska jag förhoppningsvis orka hålla igång denna vår!
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback