Gårdagen

Kaos, kaos, kaos!  Det är allt jag har att säga haha. Kom till stallet vid skymningen och bara det vore ju nog för man inte ska ha hundarna i långlina kan man tycka men så långt tänkte inte jag. Satte hunden i lina och sätter fast i midjebältet och det var väl en himla tur för iväg for ett rådjur över åkern och två tvärgalna hundar som ville jaga men blev måttligt förtjusta över dedär ankaret i andra änden av kopplet. Försökte gå en promenad efter men Vanja blev helt uppe i det blå, helt galen. Min veka hund lyssna inte alls även att jag skrek så jag blev blå i fejset.  Nikko ville bara leka men helt ärligt kan jag inte förvänta mig så mycket annat av honom haha, flamsiga karlar... 

Orkade typ 20 minuter sedan vände jag och gick tillbaka. Jag kände mig inte så stabil minst sagt.. Vet ju mycket väl att man inte ska skrika på sina små monster men ja...

Skulle rida så skulle hämta hästen men var ju så arg så hon var smart och tänkte att dendär vill jag då inte vara nära och sprang iväg. När jag fick tag i henne gick det dock jättebra. Red ett kortpass på banan för den var väldigt hård, men hon ska ju gå på hårt underlag så tänkte det var bra.  Hon var JÄTTEFIN. Finns inte ens ord för hur fin hon var, och så mjuk! Märks inte alls att hon inte blivit ordentligt riden sedan augusti. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback